Walter Gropius
Gropius’s inability to draw
Impel him towards the role
of convener, spokesman
and leader
Walter Gropius
During 1930-1970
therationalist Bauhaus ideology
was presumed valid
Gropius’s houses at the Weissenhofsiedlung
seemed a necessary and
even inevitable change
Gropius left Bauhaus in 1928 because…
1. This local work had dried up
2. He fe
Water-soluble material-shaving aid material
Molecular weights 에 따라Liquid 또는 low-melting solid 상태로 존재
Physical Properties
Tg= -67oC
Low toxicity
Non-Toxic
의약품, 스킨로션 등
기계적 성질이 안 좋아서 다른 고분자나 이온성 물질과 blend 또는 합성하여 사용
Glass Transition Phenomena
액체를 냉각할 때 물질 고유의 온도
1. Definition of Natural Theology
The existence and attributes of the deity
-> stand on ‘natural reason’
A type of theological discourse
the Enlightenment>
The attempt to construct
rational “proofs” for
God’s existence and attributes
보았다. 즉, Plato는 지식이란 생득적이라고 생각한 생득론자(nativist)였으며, 동시에 이런 지식은 이성을 통해 자기 마음의 내용을 반성해 봄으로써만 가용(available)해진다고 믿은 이성주의자(rationalist)였다. 따라서 Aristotle과는 달리 Plato는 감각적 정보에 대해 철저하게 부정적인 태도를 취했었다.
• The office building for the Werkbund exhibition at Cologne of 1914
• This building also used glass in a novel way and boasted
completely glazed stair towers
• These examples indicate the areas where the decisive
skillls of Gropius and Meyer lay
• The workshop at the Bauhaus is an obvious descendent of the Fagus factory
6. Bauhaus building
• A detail whi
종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul and Protestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God and the Bible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
『문화와 무질서』(Culture and Anarchy)는 1869년에 책으로 처음 출판되었고, 그 원래 형태로는 다시는 재출판되지 않았다. 1875년에 제 2 판 출판제의를 받자, 아놀드는 조심스럽게 전체 내용을 수정하였다. 잘못된 오식을 바로잡았고, 책 표제지(title-page) 뒷면의 유포본(Vulgate)에 제구(題句, motto)를 추가했으며
My argument in this essay is that, after the French Revolution, the English Romantic self, as represented in several poems of William Wordsworth, goes through a purifying process for its identification, but as represented in the poems of Percy Bysshe Shelley, it also goes through a purgatorial process for its annihilation in the later Romantic period. The process for Wordsworth is primarily acco
the Bible)이라는 점을 알지 못하거나, 또는 이 점을 알고 있으면서도, 교회가 집단적이고 조직적인(corporate) 성격으로 국가와 연계할 것인가 여부에 대해서 강한 전투력을 감수하면서 자신들의 에너지를 소모(消耗)하고 있다는 사실이다. 그러므로 종교를 다시 개주, 개작(to recast)할 필요가 있다고 아놀드
The Public Interest)', M. Meyerson과 E. Banfield의 '정치. 계획 및 공익론(Politics, Planning and Public Interest)'을 들 수 있다.
G. S. Schubert는 공익을 실체적 내용으로 설명하려 했던 합리주의학파(Rationalist School), 공익의 보호수단(safe guard mechanism), 그리고 공익을 정치적 선택(Political choice)의 과정으로 보는 현실주의학파(R